Bursa'da Çocuk Edebiyatı Çalıştayı: Yeni Planlar

## Bursa'da Temel Eğitimde Çocuk Edebiyatı Çalıştayı: "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"ne Önemli Bir Adım

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temel eğitim vizyonunu desteklemek amacıyla Bursa'da gerçekleştirilen önemli bir çalıştay, çocuk edebiyatının eğitimdeki yerini güçlendirmeyi hedefliyor. Uluslararası Murat Hüdavendigar Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin ev sahipliğinde düzenlenen ve akademisyenleri, öğretmenleri, velileri ve öğrencileri bir araya getiren çalıştay, yoğun katılım ve verimli tartışmalarla dikkat çekti.

BURSA (İGFA) - Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nden 6 akademisyenin de aralarında bulunduğu toplam 106 katılımcı (90 öğretmen, 8 veli ve 8 öğrenci) yoğun bir programla çalıştaya dahil oldu. Çalıştay, önceden belirlenmiş temalar çerçevesinde 10 ayrı masada gerçekleştirilen grup çalışmalarına odaklandı. Katılımcılar, temel eğitimde çocuk edebiyatının etkin kullanımına dair çözüm önerileri geliştirmek ve uygulamaya yönelik stratejiler belirlemek üzere beyin fırtınası yaptı. Masa başı çalışmalarının yanı sıra, etkin katılımı sağlamak amacıyla interaktif tartışma ve fikir paylaşım oturumları düzenlendi.

Çalıştay boyunca yürütülen tüm masa çalışmaları, hem yazılı dokümanlar aracılığıyla hem de dijital platformlar üzerinden kayıt altına alındı. Toplanan veriler, ilerleyen süreçte Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından değerlendirilerek, Temel Eğitim alanında yeni bir dönemi şekillendirecek Bursa İl Eylem Planı'nın oluşturulmasında temel kaynak olarak kullanılacak. Bu plan, çocuk edebiyatının okullarda daha etkili ve kapsamlı bir şekilde kullanılmasını sağlayacak somut adımlar içerecek.

Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, çalıştayın açılış konuşmasında, çocukların kitapla kurdukları ilişkinin önemini vurgulayarak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin çocukları eğitim sürecinin aktif bir parçası haline getirmeyi hedeflediğini belirtti. Alireisoğlu, "Çocukların kitap okuması, okuduğu kitabı sevmesi çok önemli. Ancak bu süreci artık yalnızca bireysel çabalarla değil, sistematik ve disiplinli bir şekilde yönetmek zorundayız. Bu nedenle öğretmenlerin profesyonel bakış açısıyla çocuk edebiyatına yön vermesi büyük önem taşıyor." diyerek, çalıştayın önemine dikkat çekti.

Alireisoğlu ayrıca, akademisyenlerin ve sahada görev yapan öğretmenlerin aynı platformda buluşmasının, alanın gelişimi için son derece değerli olduğunu ve bu sinerjinin temel eğitimde kalıcı ve etkili değişimlere yol açacağına inandığını ifade etti. Çalıştayın sonuçlarının, gelecek nesillerin okuma alışkanlıklarını geliştirmede ve edebiyata olan ilgilerini artırmada önemli bir rol oynaması bekleniyor.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us