Yeşil Bursa: Küresel sürdürülebilirlik sertifikası geliyor

Bursa, “Yeşil Bursa” Markasıyla Sürdürülebilir Turizme Öncülük Ediyor

Bursa Büyükşehir Belediyesi, küresel sürdürülebilir turizm alanında önemli bir adım atarak, dünyanın en büyük sürdürülebilir destinasyon ağlarından Green Destinations ile iş birliği protokolü imzaladı. Bu iş birliğiyle Bursa'ya özel bir sürdürülebilir turizm sertifikasyon sistemi, “Yeşil Bursa” markası altında hayata geçiriliyor. Binlerce yıllık tarihi, eşsiz doğal güzellikleri ve zengin kültürel mirasıyla öne çıkan Bursa, bu yeni marka ile sürdürülebilir turizmde öncü şehirlerden biri olmayı hedefliyor.

Bursa Büyükşehir Belediyesi Hizmet Binası'nda düzenlenen törene; Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Green Destinations Afrika, Ortadoğu ve Güney Avrupa Bölge Direktörü Iyad Kayali, Türkiye Direktörü Tansu Karabulut ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanı Pınar Işıkyıldız katıldı. Başkan Bozbey, törende yaptığı konuşmada, sürdürülebilir turizmin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması konusunda ortak değerleri paylaşan iki kurumun iyi niyet beyanını imzaladıklarını belirtti. Bursa'nın tarihi, kültürel değerleri, sanayisi, tarımı, dağları, ovaları ve deniziyle Türkiye'nin önemli bir şehri olduğunu vurgulayan Başkan Bozbey, şehri “Yeşil Bursa” olarak dünyada da tanıtmayı amaçladıklarını dile getirdi.

Başkan Bozbey, “Osmanlı'nın ilk başkenti olan Bursa'nın yaklaşık 8500 yıllık tarihi birikimi bulunuyor. Bursa'nın binlerce yıllık tarihini, kültürünü ve doğasını sadece korumakla yetinmeyip, bu değerleri gelecek nesillere sürdürülebilir şekilde aktaran bir yaklaşım inşa ediyoruz. Bugün imzaladığımız bu protokol, tüm bu çalışmaların uluslararası ölçekte tanınmasını sağlayacak ve Bursa'nın sürdürülebilir turizmde öncü şehirlerden biri olmasını güvence altına alacak. Sürecin kadın kooperatifleriyle başlayıp tüm kente yayılmasını hedefliyoruz. 3.3 milyon Bursa sakininin kentin değerlerini bilmesi, paylaşması ve turizm potansiyelinin ön plana çıkarılması için çalışmalar yapacağız. Bu protokol ile 'Yeşil Bursa', dünyanın birçok yerinde tanınacaktır.” şeklinde konuştu.

Lansman etkinliğinde, Bursa'nın sürdürülebilirlik vizyonunu yansıtan üç logo tasarımı tanıtıldı. "Yeşil Bursa"nın simgesi olacak logonun halk oylamasıyla seçileceği belirtildi. Online oylama ile seçilecek logo, sürdürülebilirlik sertifikasına sahip tüm işletmelerin uluslararası görünürlüğünü artıracak. Başkan Bozbey, tüm halkı oylama sürecine katılmaya davet ederek, "Logomuzu birlikte seçeceğiz. Çünkü bu şehir; çarşıdaki esnafla, kırsaldaki üreticiyle, gençlerle, kadınlarla hepimizin. Bu simge, herkesin sesiyle anlam kazanacak" dedi.

Green Destinations Afrika, Ortadoğu ve Güney Avrupa Bölge Direktörü Iyad Kayali ise Bursa ile başlatılan sürecin Türkiye'de bir ilk olduğunun altını çizerek, "Bursa, yalnızca Türkiye'de değil, tüm dünyada yerel düzeyde sürdürülebilirlik sistemini global bir yapıyla birleştiren ilk şehirlerden biri olacak. Good Travel Seal sertifikamız, Booking.com, Google gibi küresel platformlarda tanınıyor. Kadın kooperatifleriyle başlayacak pilot uygulama ile bu etki tüm şehre yayılacak" diye konuştu.

Konuşmaların ardından Başkan Mustafa Bozbey ve Iyad Kayali arasında iyi niyet beyanı imzalandı. Yeşil Bursa Sertifikası, kapsamlı bir model izleyerek otel ve acentelerin yanı sıra çarşı esnafını, üreticileri, rehberleri, taksicileri ve kooperatifleri de kapsıyor. İlk etapta 20 kadın kooperatifiyle pilot uygulama başlatılacak. Sistemin, GSTC (Global Sustainable Tourism Council) ile uyumlu olması, sertifikalı işletmelerin dünya çapında tanınırlığını artıracak ve Bursa'nın ITB Berlin Turizm Fuarı gibi önemli platformlarda tanıtımını sağlayacak. Yeşil Bursa markası, kültürel mirasın korunması, kadın emeğinin desteklenmesi, yerel kalkınma ve çevresel yönetim gibi önemli temaları bir araya getiriyor.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us